Szkolna Gazeta Internetowa Liceum Ogolnoksztalcacego im. Mikolaja Kopernika w Tarnobrzegu

Od lat wzruszają do łez   

Dodano 2015-12-18, w dziale inne - archiwum

Każdego roku nadchodzi taki czas, gdy dookoła nas rozbrzmiewa zewsząd „Last Christmas”, a w sklepach i na ulicach pojawiają piękne świąteczne dekoracje. Dekoracje te nie omijają również firm i instytucji publicznych. Cóż, magia świąt jest potężna i działa jak widać z coraz większym wyprzedzeniem. Nieodłącznym elementem Świat Bożego Narodzenia w naszym kraju są również od kilku lat: film „Kevin sam w domu”, świąteczna reklama Coca-Coli oraz masa innych, niezwykle kiczowatych reklam, w których to gwiazdy i gwiazdki śpiewają nie mniej kiczowate piosenki. Czy tak jest wszędzie?

/pliki/zdjecia/rek1_1.jpgBynajmniej. Chciałabym przybliżyć wam dziś świąteczne reklamy, na które bezwzględnie warto zwrócić uwagę. Mam tu na myśli serię świątecznych reklam niezwykle popularnej w Wielkiej Brytanii sieci domów towarowych John Lewis, która działa na tamtym rynku od 1864 roku. Ostatnio natrafiłam w mediach na tekst, którego autor przekonywał czytelników, że oczekiwanie na coroczną świąteczną reklamę tej sieci, stało się jedną z nowych tradycji świątecznych Brytyjczyków. Postanowiłam więc się temu bliżej przyjrzeć.

Hasło przewodnie tegorocznego spotu reklamowego tej sieci brzmi: „Pokaż komuś w te święta, że jest kochany”. Powiem wam, że obejrzałem ten filmik i stwierdzam, że nie ma opcji, aby kogoś nie wzruszył i aby ten ktoś nie uśmiechnął podczas jego oglądania, choć warto odnotować, że porusza on bardzo poważny problem – samotność i wyobcowanie w społeczeństwie starszych osób. Autorzy tego spotu stanęli absolutnie na wysokości zadania, pokazując nam, jak łatwo jest wykonać gest, który dla kogoś innego będzie znaczył o wiele więcej, niż mogłoby się nam wydawać. Wymowę tego filmiku wzmacnia również i to, że sieć John Lewis zaangażowała się ostatnio bardzo mocno w akcję pomocy samotnym, starszym osobom.

Po obejrzeniu najnowszego spotu poczułam ogromną ochotę, by sprawdzić, jak wyglądały te wcześniejsze. Postanowiłam na własnej skórze przekonać się, co takiego jest w tych krótkich filmikach, że Brytyjczycy wyczekują ich przed każdymi świętami Bożego Narodzenia aż tak bardzo. /pliki/zdjecia/rek2_1.jpgZanurzyłam się więc w otchłań Internetu, próbując odnaleźć wszystkie wcześniejsze wersje. Udało się! Co ustaliłam?

Hasło przewodnie spotu w roku 2014 brzmiało: „Podaruj komuś święta, o jakich marzy”, a filmik przekonywał, że każdy, kto o miłości marzy, zasługuję na to, by ją otrzymać. Jak to zrobiono? Bardzo prosto. Opowiedziano niezwykle wzruszającą historię przyjaźni małego chłopca z pingwinem.

Spot z roku 2013 rozpoczyna się od słów: „Było sobie kiedyś zwierzę, które nigdy nie widziało świąt…”. W tym filmiku główną rolę gra niedźwiedź, który do tej pory przesypiał ten piękny, magiczny czas świąt. Jego przyjaciel zajączek był jednak z tego powodu bardzo nieszczęśliwy i postanowił coś z tym zrobić. Co zrobił? Zobaczcie sami. Ja dodam tylko, że wymyślił hasło, które każdy z nas powinien zapamiętać: „Podaruj komuś Święta, których nigdy nie zapomni.”

Rok wcześniej reklama była co prawda krótsza, ale nie mniej urokliwa i wzruszająca. Tym razem opowiedziano historię bałwanka, który zadał sobie mnóstwo trudu, by znaleźć idealny prezent dla kogoś, kto był mu szczególnie bliski, a przesłanie filmu brzmiało: „Podaruj w te Święta trochę więcej miłości”.

Bohater reklamy z 2011 roku – mały chłopczyk - czekał na święta jak na nic innego, a czas dłużył mu się niesłychanie. W sumie to chyba wiele dzieci tak ma, tyle że większość z nich czeka przede wszystkim na św. Mikołaja lub Gwiazdkę, /pliki/zdjecia/rek3_0.jpga chłopczyk czekał na coś zupełnie innego. Na co? Przekonajcie się oglądając ten filmik! Wspomnę tylko, ze hasło przewodnie tamtych świat brzmiało: „Dla prezentów, które bardzo chcesz podarować”.

„Dla tych, którym zależy na pokazaniu, że im zależy” było hasłem przewodnim ostatniego spotu, do którego chciałabym się odnieść. Ten spot z roku 2010 przekonuje, że ważny jest sam fakt robienia i dawania prezentów, a nie ich cena, bo liczy się przede wszystkim to, żeby w prezentach była część nas, naszego serca.

Serdecznie zachęcam was do obejrzenia tych spotów (linki do wymienionych w tekście podaję poniżej), bo nic innego nie wprowadzi was lepiej w klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Każdy z nich trwa około dwóch minut, ale okazuje się, że tyle czasu absolutnie wystarczy, by wzruszyć człowieka do głębi i przywołać uśmiech na jego usta. Przyjemnie się również ich słucha, bo każdy z nich wspiera niezwykła ścieżka dźwiękowa. Moim zdaniem jest w nich jakaś magia, bo po ich obejrzeniu chce się być po prostu lepszym człowiekiem i chce się także, by święta były wyjątkowe - inne niż wszystkie wcześniejsze. Mam wrażenie, że autorzy tych spotów próbują przypomnieć nam o przesłaniu świat i tym, co jest w nich tak naprawdę najważniejsze, uświadamiając, że za pomocą prostych, niekiedy wręcz banalnych gestów, możemy sprawić, że nasi bliscy zapamiętają je jako najpiękniejsze dni w swoim życiu.

Grafika:

Linki do spotów:

Oceń tekst
  • Średnia ocen 4.7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Średnia ocena: 4.7 /6 wszystkich

Komentarze [0]

Jeszcze nikt nie skomentował. Chcesz być pierwszy?

Dodaj komentarz

Możesz używać składni Textile Lite

Aby wysłać formularz, kliknij na słonia (zabezpieczenie przeciw botom)

Najaktywniejsi dziennikarze

Publikujemy także w:

Liczba osób aktualnie czytających Lessera

Znalazłeś błąd? - poinformuj nas o tym!
Copyright © Webmastering LO Tarnobrzeg 2018
Do góry